Thaise impressies - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Trijnette Zuidema - WaarBenJij.nu Thaise impressies - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Trijnette Zuidema - WaarBenJij.nu

Thaise impressies

Blijf op de hoogte en volg Trijnette

24 November 2014 | Thailand, Phuket

De eerste week zit er op dus tijd voor een verhaaltje! Als eerste wil ik iedereen bedanken voor mijn eigen facebook, die ik op Schiphol in ontvangst mocht nemen. Bedankt dat jullie een lief verhaaltje hebben geschreven, het boek ligt elke avond onder mijn kussen ;)
Het avontuur begon enorm vroeg in de ochtend ,17 november, onderweg met mijn ouders in de auto. Aangekomen op Schiphol was het nog even wachten op Swa ( Gea ) en toen konden we de spullen inchecken. Even lekker afscheid nemen van iedereen (Jenne, Marit, Bram en Eduard waren ook mee ) en toen konden we door de douane. Dat begon gelijk al goed wat de beste man kwam ook uit Groningen en hier konden we dan ons laatste woordje Gronings doen door te eindigen met ' Moi he'. Alles ging verder goed en daar begon de reis. Via Helsinki naar Bangkok. De eerste vlucht was zo'n 2 uren en toen konden we anderhalf uur wachten en mochten we verder met de reis van 10 uur naar Bangkok. Ik had nog nooit zo lang gevlogen maar het is best meegevallen. Het vervelende is toen we aankwamen in Bangkok was het 8uur dus de dag begint maar voor ons was het nog nacht (2uur) We zijn opgepikt op het vliegveld en in een auto gestopt die ons naar ons eerste vooraf geboekte verblijf zou brengen. Je kunt gewoon bellen achter het stuur hier, links en rechts in halen maakt ook niet uit, er zijn 2 rijbanen maar maak er maar 3 of 4 van is geen probleem een deuk in je auto wat maakt het uit. De eerste dag hadden we maar bedacht niet gelijk te gaan slapen want dan zouden we onze eerste nacht in Bangkok waarschijnlijk niet meer slapen. We hebben geld gepind, wat water gehaald wat dat kan je niet uit de kraan drinken tenzij je van chloor houdt. 's avonds bij een thais restaurantje gegeten en voor het eerst mijn langverwachte veelbelofende thaise curry gehad. Jeeej!! Delicious! Verder is het lekker warm in Bangkok en vooral ook vies, vieze lucht van autogassen die niet weg willen. Een grote stad en vooral enorm druk. De volgende ochtend hebben we er voor gekozen zelf een wandeling te gaan maken door de stad, er wordt van alle kanten naar je geroepen tuk tuk of taxi? Shut up, als ik dat wil kom ik wel bij jou. Je gaat het nu gewoon negeren maar dat was wel even wennen. De eerste dag hadden we een informatie uurtje wat we allemaal konden doen. Toen is ook geadviseerd niet in een tuk tuk te gaan ze gaan langs juwelieren om je daar naar binnen te lokken en daar krijgen zij dan weer geld voor. Ook waren we er al mee bezig zo snel mogelijk uit de grote stad te gaan voor wat meer natuur en iets minder drukte. De plannen waren om naar Phuket te gaan en jawel dat is ook gelukt want we zitten hier nu. Donderdags 20-11 hebben we de Blackwaters tour gedaan. We werden rond 9uur opgehaald en de dag zou tot half 4 duren. Er waren nog twee uit ons Guest House die dezelfde tour deden. We moesten een stukje lopen naar de boot en daar gingen we over het water. Veel mensen wonen aan het water en hebben dus ook een bootje. De huizen die ze hebben, is net de huttenbouw die eens per jaar wordt gehouden in het dorp. Ze zijn hierdoor wel veel meer zelfvoorzienend dan dat wij zijn. De kokosboom of bananenboom staat gewoon in de tuin en het liefst ook nog een Boedda tempel. We hebben een aantal tempels ook bekeken, het is toch een apart gebeuren. Je hebt zelf een kledingvoorschrift tot je enkel bedekt en je schouders, ik had eerst een legging aan maar ik moest me toch echt gaan omkleden. Had ik een spijkerbroek aan gedaan, wist de reisleider nog steeds niet of ik wel binnen kwam omdat hij misschien te strak zat. EInde van het verhaal, de tempel gewoon bekeken en mensen in korte rokjes zelf zien rondlopen. Zit ik daarvoor enorm te zweten? pffff We zijn ook nog op een boederij geweest waar ze van alles verbouwden alles wordt in het water geplant. Wat opvalt met betrekking tot het eten is dat zowel 's middags en 's avonds het eten gepaard gaat met rijst. Ik vind het niet erg :) en veel fresh fruit! Jum Jum! Ja we leven echt enorm gezond! Verse kruiden wat soms wel te pittig is voor ons Nederlanders. We hebben stiekem wel van tempel naar tempel een stukje met de tuk tuk gereden maar daar was de reisleider ook bij. Daar stopte de tour en moesten we zelf voor vervoer terug zorgen. Samen met de 2 anderen hebben we een taxi genomen naar ons Guest House. Ik denk dat we wel 40 minuten er in hebben gezeten en moesten 140 Bath betalen. ( 100 Bath = 2,50 euro) dus rekenen maar uit lekkah cheap! 's avonds lekker bij de MAC gegeten my favorite! Een Big Mac menu is hier de helft goedkoper. Voor het avondeten zijn we verder ongeveer 300 bath kwijt voor ons 2-en. incl. drinken (7,50) Ook raakten we in 1 van deze dagen aan de praat met een vrouwtje op straat die ons wel wat kon vertellen over de stad. Ze vond het gek dat we nog niet hadden geshopt, ik dacht je moest eens weten wat voor tas ik bij me heb. Maar dit was blijkbaar heel apart. Uhm.. ja .. nee daar zijn we niet voor.
Na de MAC konden we ons voorbereiden op tas in pakken met de taxi naar het vliegveld om te vliegen naar Phuket. 3 nachten hadden we ook geboekt en het was maar een uurtje vliegen. Phuket is een eiland in het zuiden van Thailand. Aangekomen op het vliegveld zou er een Airport bus zijn die je naar het centrum zou brengen. Uiteindelijk na lang wachten is die ook gekomen voor 100 bath konden we mee voor een uur in de bus. Aangekomen daar wilde we graag weten hoe we naar ons hostel konden. We hadden eerder al uitgezocht dat er een rose bus was die daar langs zou gaan. Nou het woord pink zei ze niks en bus ook niet . Het enige wat ze zeiden was 'taxi' maar dat vonden we te duur want het was maar 10 minuten lopen maar niemand die dat wilde zeggen. Ze konden geen engels of deden alsof. Naaiers!!!
Weg uit deze bus zone kwamen de zoveelste nederlander tegen die ons wel de weg heeft gewezen en zo waren we ook ongeveer 10 minuten onderweg. Heerlijk!! Het was inmiddels wel half 6 's avonds denk ik dus ja als je denkt een uurtje vliegen je bent zo weer een dag kwijt met alleen reizen. Nog even een hapje gegeten bij een klein restaurantje in de buurt met een heel schattig vrouwtje. Zaterdag hebben we eigenlijk helemaal niks gedaan lekker relaxen. We hebben wel een tour geboekt naar de Phi Phi Islands. We zijn in totaal naar 3 eilanden geweest. Gezwommen, gesnorkeld genoten van alles om ons heen. Wel gelijk geleerd dat het resultaat van een middagje Lauwersoog ik hier in een uur voor mekaar heb. Dat gaat dus allemaal best snel. Deze week hebben we nog 0 plannen per dag bekijken en als we er flauw van zijn hier gaan we naar Bali. 8 december begint daar ons surfcamp en na een week surfcamp vliegen we naar Aussie! Fijne week maar weer en tot laterssss.

• 24 November 2014 - 09:51

Heidi:

nog even en jullie kunnen hier in onze achtertuin onder de bananenboom zitten:) en je kleden in bladeren van de vijgenboom en als je geluk hebt een sinaasappeltje snoepen :) leuk om alles te lezen! lekker genieten!! jullie accu van de auto is bijna aan vervanging toe denk ik, loopt snel leeg, Paul wil dat wel voor jullie vervangen en hij kan wel een nieuwe kopen ( $100) mag ook als jullie hier zijn maar ik denk dat het sowieso moet gebeuren in de tijd dat jullie hier zijn! sorry! we laten hem regelmatig ff lopen en Jorden ziet het nog steeds als oom Williams auto:) nou genietze en wen alvast maar aan dat chloor drink water want dat hebben we hier ook :) xxx :) ( o ja het warme weer is begonnen 30 plus, dus weg met die spijkerbroek :)

• 24 November 2014 - 09:54

Pa En Moe:

Hallo lieve Trijnette.

Mooi verslag en fijn om te horen dat jullie het wel naar de zin hebben.
    Je doet veel indrukken op en leert veel dingen ad hoc te regelen.
    Het is heel anders dan we hier gewend zijn.
    De huizen lijken inderdaad op huttenbouw in leens.

Geniet er van en maak er weer een mooie week van.
    Hier bij ons is alles wel onder controle.
    Het heeft hier al een nacht gevroren.
    Nu schijnt de zon en we zijn aan het koffie drinken.
    We pakken nu onze werkzaamheden weer op.
    Zondag was de fam uit Haren op bezoek. Erg gezellig!.
    Dank voor je bericht en de groeten aan Gea.

PS: mooie foto,s

Liefs pap en mam.

• 24 November 2014 - 10:09

Lianne:

Vet leuk chickie!! :) Geniet ervan en lekker veel curry eten, jummie jummie! xx

• 24 November 2014 - 10:39

Ellen:

Ziet er goed uit buuf! Geniet ervan!

• 24 November 2014 - 11:11

Greta Beerepoot:

Heerlijk genieten en alles eruit halen wat er in zit. Leuk verslag hoor!

• 24 November 2014 - 11:11

Caro:

Hej laiverd! Heerlijk om je verhaal te lezen!! Genietse nog

• 24 November 2014 - 11:18

Janita:

Hey meid!!
    Leuk geschreven. En wat een avontuur.
    Geniet ervan. Ben benieuwd naar de rest.
    Liefs uit Winsum

• 24 November 2014 - 18:53

Aukelina :

Naar de Mac zonder mij? Leuk om je verhaal te lezen. Zie al uit naar je volgende avonturen.
    Pas goed op jezelf! Groetjes

• 24 November 2014 - 18:53

Annelies Smit:

Hoi Trijnette

Wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen, sommige stukjes hoor ik je gewoon zeggen :)
    Erg leuk ook om je zo te kunnen volgen.
    Nog maar een week weg en al zoveel beleeft!
    Ik hoop dat de rest van jullie tijd net zo bijzonder mag zijn.
    Groetjes Annelies

• 25 November 2014 - 09:15

Jackelien:

leuk verhaal schone zus! Grappig om op deze manier iets meer mee te krijgen van jullie belevenissen. Ik ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal! Veel plezier!

• 27 November 2014 - 13:11

Willem, Willeke En Sam:

Yeah wat een avontuur! Herkenbare plaatjes ook, op dezelfde plaatsen geweest:) dat eilandje bij phi phi is heerlijk he:) jaloers hoor! Viel spass! Kussen

• 27 November 2014 - 16:20

Hinny Van Der Ploeg:

Hallo Trijnette

Leuk om de verhalen allemaal te lezen.Blijven we ook een beetje op de hoogte van jullie avontuur.geweldig!
    Zo beleef je in een korte tijd al heel veel.
    Tot het het volgende verhaal.
    Groetjes Hinny