Sunshine in March! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Trijnette Zuidema - WaarBenJij.nu Sunshine in March! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Trijnette Zuidema - WaarBenJij.nu

Sunshine in March!

Door: trijnetteindublin

Blijf op de hoogte en volg Trijnette

28 Maart 2011 | Ierland, Dublin

Waar lesuitval wel niet goed voor is ;) Om jullie in Nederland dus weer even op de hoogte te brengen van de avontuurtjes hier. Heb alleen niet veel bijzonders te vertellen heb ik het idee, maar zullen kijken hoe ver we deze keer komen. :) Aangezien ik soms het commentaar krijg dat er niks nieuws op staat!Dus bij deze een nieuwe update voor jullie!

Hebben laatst het Croke Park Stadium bezocht. Een stadion waar de Gaelic sport, typische Ierse sport, gespeeld wordt. Ook worden er wel eens andere sporten gespeeld maar het is the home of Gaelic Games. Er kunnen om precies te zijn 82.300 mensen in en is gebouwd in 1914. Leuk stadionnetje dus ;) We deden een tour guide en deze duurde 1,5uur van boven naar beneden, links, rechts alle hoeken hebben we wel gezien.

Zoals ik al vertelde in het vorige reisverslag was er een review week gepland. Een week vrij van school, om leuke dingen te doen. ;) Hebben we dan ook maar gebruik van gemaakt. Deze week was het ook St. Patrick's Day daarover later meer....
Het strand van Portmarnock, 20 min. in de trein, moest héél erg mooi zijn. Daarom maar even een kijkje genomen op een lekkere zonnige dag! Dat kan dus bijna elke dag zijn, want het is hier de laatste tijd erg mooi weer. :) Jippie!! Lekkere wandeling gemaakt van in totaal zo'n 8 km even nagerekend... ik zeg lekker hor! :) We liepen langs de kust, en toen kwamen we zomaar in het volgende dorpje aan hahaha Ach, waren we daar ook even geweest. Daar stond nog wel een leuk kasteel: Malahide Castle. Het was niet echt de moeite om er in te gaan, hadden we gehoord dus hebben we ook maar niet gedaan. Buitenkant was ook wel leuk. Toen moesten we ons opladen voor St. Patrick's Day. De gekke Koninginnedag van Ierland, aangezien we het in Nederland missen moesten we er hier maar extra van genieten! ;) That's what happened! :) Om 12u begon de parade, leuke voertuigen kwamen voorbij! Het duurde zo'n anderhalf uur dus was wel de moeite waard. Hinke en ik hadden goede inkopen gedaan om deze dag niet te vergeten. ;) Groene klavertjesvier legging, en een extra mooi haar en vul de rest zelf maar in. Dit viel goed in de smaak, anders hadden we het ook niet aangedaan natuurlijk ;) Ronald had een mooie muts, en we mochten zijn gezicht een beetje in kleuren. Nog een poging gedaan om verder de tourist uit te hangen maar dit belandde weer in Temple Bar. Ook een soort van cultuur snuiven, maar dan op een andere manier.... alleen was het niet echt meer cultuur snuiven omdat we heel verrassend weer Nederlanders zijn gekomen. Gekke Brabanders. ;) Maar het was gezellig. Eigenlijk zijn alleen de touristen verkleed op deze dag, en bijna geen Ieren zelf. Dit had ik wel wat meer verwacht, ik dacht dat iedereen wel GROEN!! zou zijn.
Verder is de review week rustig verlopen, en is het wel gezellig geweest.

Verder was er ook een Erasmus avondje waarbij je de Ierse dans kon leren. gheghe Met gratis pancakes, en laten wij nu echte Hollanders zijn en dol zijn op gratis dingen. ;) Het ging eigenlijk om het dansen, Hinke en ik hebben een poging gewaagd. Ronald moest helaas naar zijn engels les. Ik kan het nu helaas niet voor doen omdat ik hier zit. Maar wie weet.... hehe

ECHT NIET!! Het moet minimaal met 4 personen, en dat ging dus ook niet altijd even soepel.;)

Eeeh.. ja na de review week kwam Annemieke langs! Jeeeej!Woensdagavond heb ik haar van het vliegveld opgehaald, best raar om dan weer een bekende tegen te komen en leuk om mijn leventje hier te laten zien natuurlijk. Op de donderdag moest ik nog wel even naar school, om onder andere een kleine presentatie te geven. ( ging wel goed hoor.. ) en daarna konden we genieten van het weekend. Op de vrijdag was het wederom mooi weer dus zijn een middagje naar de kust geweest. Bray, is een plaats 45 minuten in de trein, aan de kust. We hebben een tocht daar langs gemaakt, en daarna op een terrasje gezeten een lekkere muffin gegeten.. dit was niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn of wel Anne? ;) Jij hebt net op de terugreis alweer één gesnoept... stiekemerd! :P
's Avonds moest het Nederlands elftal voetballen tegen Hongarije en wij als Nederlanders moeten daar wel in stijl heen natuurlijk. Een pub opgezocht waar het uitgezonden werd, want ja we hebben geen tv in ons appartement.... muts op en gaaaaan! 4-0 gewonnen dus daar moest één opgedronken worden! Zaterdag hebben we een Viking Splash Tour gedaan. Een kar die zowel over land als water gaat, en dit was echt lachen. Helmpje op en nu waren we echte Vikingen.. op deze manier kreeg Annemieke de sightseeing van Dublin die ze graag wilde. De voorbeelden staan wel tussen de foto's als ik weer ga uploaden.. wel even geduld want ik moet straks ook nog weer naar school. ;) Druk druk druk druk druk... student zijn!
Op de donderdagavond natuurlijk wel een Ierse pub van binnen laten zien. Dit mag natuurlijk niet ontbreken aan een city trip in Dublin. Zaterdagavond lekker spelletjes gedaan vooral Skip-Bo valt in de smaak. Hartstikke gezellig met zijn allen Ronald, Hinke, Annemieke en ik spelletjes gedaan! Hmmmm, lekker Hollands. Verder hebben we Trinity College nog bezocht, en een triple chocolate muffin gegeten.. Anne dit ben je vast met me eens dit was de lekkerste van het hele weekend!! Tussendoor weer spelletjes etc. etc. en als klap op de vuurpijl een afscheidsborrel in de pub. 7.30 vliegtuig vanmorgen... 5u uit mijn bed. Annemieke nog eerder... dit zijn echt geen tijden maar ik zal er sowieso nog 2 keer aan moeten geloven. Annemieke op de bus gezet, en ik kon nog weer even slapen tot half 8. 9 uur op school zijn, kom je daar is de lerares weer ziek... ooooh.. daar gingen nog een paar uurtjes slaap.. grrr.. Maar Annemieke ik vond het super leuk dat je er was. :) We konden eindelijk weer gezellig spelletjes doen, sorry dat ik toch nog steeds van je win ;) En zijn wel weer bijgekletst is toch leuker dan Skype Anne, dus wanneer kom je weer? ;)

Voetbal is ook nog steeds in volle gang, morgenavond weer trainen en donderdag als het goed is weer een wedstrijd! Leuk leuk leuk.. hopen op wat meer speelminuten natuurlijk. Tijdje terug ook nog een burenfeestje gehad hier. We hebben wat luidruchtige Ierse neighbours, dus maar even een drankje mee gedronken. Hele huis was vol, maar dat was gezellig.

Voor alle post ben ik nog steeds heel erg dankbaar, en de foto's op mijn telefoon van Manu vind ik ook erg leuk. Dankjewel Danielle! Ik ben al helemaal verliefd op dr, en kan niet wachten tot het Juni is wat dat betreft! ;)

Ik geloof dat ik inmiddels al wel weer een heel verhaal heb getypt en daar blijft het dan nu ook bij want heb even geen tekst meer. De komende tijd moet ik toch wat meer gaan doen voor school, dus het blijft hier dan ook even rustig. ;) Maar voor je het weet staat de volgende visite op de stoep. Ole Willeke & WJ komende volgende week al.. Eduard komt over 3 weken en Monique en Linda over 4 weken. Heb er echt zin in, kijk er super erg naar uit en wordt er stiekem al een beetje zenuwachtig van. ;) But you are all very welcome! :)

Toedels!

ps. nieuwe foto's https://picasaweb.google.com/trijnette89/



  • 28 Maart 2011 - 12:49

    Hinke Sikkema:

    Wat beleef jij toch allemaal leuke dingen zeg! :D Ik zie wel dat jij een goede aanvulling bent op mijn verhaal :) (aangezien ik weer een aantal dingen ben vergeten) :P
    Hop en nu die pc uit :P We need to go to our Urban lecture :)

  • 28 Maart 2011 - 14:29

    Mam:

    leuk hoor en nu toch maar weer aan de slag voor school?
    groetjes by by

  • 30 Maart 2011 - 09:37

    Anne:

    Dames! Leuk verhaal en tot mijn verbazing zie ik zelfs mijn naam voorbij komen :P Wat had ik graag St Patricksday met jullie gevierd! Maar helaas.. Wanneer ik wel komen kan is nog niet bekend.

    Veel plezier komende tijd en tot snel ;)

  • 04 April 2011 - 16:36

    Lianne:

    Wauw! Klinkt allemaal erg leuk!! En wat doe en zie je veel:) Hihi have fun!! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Trijnette

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 16893

Voorgaande reizen:

17 November 2014 - 25 Juni 2015

Backpacking around the world

22 Januari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: