Enjoying Ireland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Trijnette Zuidema - WaarBenJij.nu Enjoying Ireland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Trijnette Zuidema - WaarBenJij.nu

Enjoying Ireland

Door: trijnetteindublin

Blijf op de hoogte en volg Trijnette

07 Maart 2011 | Ierland, Dublin

Beste allemaal,

Dat is al weer even geleden, dus dacht moet maar weer een verhaal schrijven. Ben hier volop aan het genieten dus ook weinig tijd om telkens maar te schrijven. De tijd vliegt voorbij en heb alweer 5 lesweken achter de rug. Na de 6e week is er alweer een Review week ingelast, een studieweek op de helft van het studieprogramma ;) Ik zeg dikke prima, iiin orde!
Deze week is ook St. Patricks day de Koninginnedag van Ireland. Iedereen in het groen over straat, dus het is volgende week tijd om te shoppen. :) Ook moeten we aan het begin van deze week een opdracht voor school maken, maar verder vrij en tijd om te studeren! Héérlijk.

Wat is er in de afgelopen maand eigenlijk allemaal gebeurd? Ik zou het zo niet weten, het gaat zo snel en heb inmiddels het gewone leventje hier ook opgepakt. Maar ondertussen natuurlijk extra leuke dingen naast school. Op school gaat het wel steeds beter, alles verstaan is wel te doen maar om zo snel iets leuks terug te zeggen is soms nog wat lastig. Ook stromen de opdrachten al binnen, dus er is al werk aan de winkel. :) Het vak Engels volg ik hier ook, zit in een groep met erg veel Fransen en wat Spanjaarden en een Duitser geloof ik. Wel leuk om deze mensen ook te ontmoeten en toch wat verschillende culturen tegen te komen. In mijn klas zitten alleen maar Ieren namelijk, tezamen met 4 Dutchies ;) ja zo wordt je dan genoemd hier.

Hinke en ik zijn laatste op een mooie zaterdagmiddag naar Howth geweest. Een vissersplaatsje 10 km van Dublin af. Het was mooi weer en zijn door de bergen getrokken, lekker veel blupsieee! Erg mooie indrukken gekregen en eindelijk wat van de kust gezien. Wat wij ons van Ierland voorstelden van de plaatjes daar loop je nu echt in. Super mooi! De foto’s zijn inmiddels te vinden in het album op picasaweb.

Het weekend erna hebben we Kilmainham Gaol bezocht. Een oude gevangenis met een verhaal. De tour door de prison gevolgd samen met een bezoekje aan het museum wat er naast stond. Indrukwekkend om te horen hoe het er aan toe ging, krijg je soms wel de bibbers van. De foto’s van dit bezoekje staat inmiddels ook op picasaweb.

Omdat voetballen zo tof is zijn de spullen hier ook maar aangeschaft. Er is een team van school, waar we ons inmiddels bijgevoegd hebben. De league was inmiddels gewonnen maar er was nog wel een wedstrijdje en een toernooitje waar we aan deel konden nemen. Ook zou er op de dinsdag nog trouw getraind worden. We zouden op de dinsdag naar trainen, en helemaal niemand te vinden….. erg vreemd in onze ogen want wij waren er helemaal klaar voor natuurlijk.
Bleek achteraf dat ze een etentje hadden omdat ze dus de league hadden gewonnen. Iiiin orde!! Het zal ook eens niet op zijn Iers gaan hier dachten we. Maar het weekend erop kregen we plots een mail van aanvoerster. Maandag is er een wedstrijd, willen jullie meedoen? Jaa leuk natuurlijk, dus zonder een training wij voetballen. Het was een leuke lentedag in onze ogen. Zo’n dag waarvan je denkt, moet ik nou mijn jas aan of niet? 10 graden ongeveer. Warming-up gedaan.. iets anders dan bij ons haha ze maken zich er hier wel makkelijk van af ;) Eehh.. het is wel warm of niet ?We spelen vandaag 30 minuten in plaats van 45 minuten omdat het zo warm is. Iiin orde, we keken elkaar eens aan wat is hier aan de hand, en wat zijn ze hier toch gek! Hahaha
Uiteindelijk maar 10-15 minuten gespeeld in de spits, het viel me wat tegen maar wel lekker om even weer de schoenen aan te mogen doen. Dinsdag ook trainen? Je raad het al.. nee natuurlijk niet want we hebben vandaag een wedstrijd gehad. Maandag wedstrijd = dinsdag geen trainen. Nou op naar de volgende keer.. als er wel iemand is en als wij er weer net zoveel zin in hebben ;)
Daarom is de bikini ook mee gegaan. Lekker zwemmen, we hebben inmiddels een swimmingpool gevonden en zijn daar nu wekelijks te vinden om onze spieren eens goed te gebruiken. Eerst 45 minuten zwemmen en dan jezelf trakteren op een lekker sauna! Kan niet beterrrr.
Wel moet je hier een mooie badmuts op.. haha Staat prachtig kan ik je vertellen, maar ja als je het wilt zien moet je maar een keer met me gaan zwemmen hier ;)

Zaterdag 5 maart hebben we een Wicklow tour gedaan. Lekker door de bergen met de bus. Een chauffeur heeft ons de hele dag meegenomen door de bergen. Daar waar Braveheart en ps. I Love You is opgenomen… jaja de filmset hebben wij bezocht! Verschillende lakes (meren) gezien, en dit is gewoon fantastisch… de foto’s staan in het album via picasaweb. Erg leuke dag, moesten om 9.10 om een plek, hier vlakbij, verzamelen. Tochtje door de stad, en verschillenden stadjes. Af en toe even een rek en strek pauze en weer door..
Rond een uur of 12 hadden we ook een stop. Bij de bus aangekomen stond de chauffeur klaar met een fles Jameson in zijn hand, en wat glaasjes! Tik hem eem acher over Tammo!! En zo geschiedde het, lekker tijdstip van de dag! Niet meer koud gehad de rest van de dag :) Uiteindelijk om 17.00 weer in de stad en uitgeteld om te bank neer geploft. Mooie nieuwe indrukken gekregen, en ben al helemaal verliefd op de mooie landschappen hier. Super dagje!

Gister even naar de haven gelopen, lekker weertje! En afgesproken met een Frans meisje uit mijn Engels klas. Erg leuk, en zo kon ik goed oefenen met mijn engels. Even koffie gedronken en een gezellige middag gehad. Erg tof om nieuwe mensen te ontmoeten, en culturen te ontdekken.

De dagelijkse dingen gaan ook gewoon door, eten maken.. Hinke maakt trouwens heerlijke preischotel. Hmmmmmm De boel in huis schoonmaken, wassen en de leuke dingen films kijken. Alleen ligt af en toe het internet eraf waardoor dat hem dan even niet word. Heel erg jammer Boer zoekt Vrouw is inmiddels afgelopen… nu op zoek naar een ander programma. Iemand nog tips? Oh Oh Tirol staat al op het lijstje.. hehe ja ook dat trieste programma wordt hier gekeken :) hehehe

Post stroomt ook nog binnen. Mijn dank is groot daarvoor, erg gezellig om kaartjes en briefjes te krijgen en te lezen. :)

Dit waren de belangrijkste dingen voorlopig wel weer. Nieuws uit Nederland is altijd welkom natuurlijk. Ben een echte Rummikub kampioen…. Ja Marit, als ik er weer ben kan je niet meer tegen me op! ;)

Kortom, ik geniet hier volop! Alles gaat goed, erg gezellig hier wel een enorm ander ritme dan in Nederland maar dat omschakelen komt vanzelf wel weer. Voorlopig even niet. Eind van de maand komt Annemieke langs mijn eerste visite hier :) Kijk er naar uit!!

See you next time en laat even een berichtje achter ;)

Love.

ps. foto's : https://picasaweb.google.com/trijnette89

• 07 Maart 2011 - 21:05

Hilda:

Dacht voordat ik onder de douche spring nog snel even lezen wat je daar weer hebt gedaan... echt super leuk allemaal:)

Kussie

• 09 Maart 2011 - 08:26

Eetske:

Tip: Grey's Anatomy is weer begonnen :D

• 09 Maart 2011 - 18:33

Sijke En Saskia:

Heey
    we hebben net je verhaal gelezen en natuurlijk de foto's bekeken :) Super mooi!!

Geniet ervan, de tijd vliegt voorbij, voordat je het weet ben je weer terug in dit vlakke landje.

Liefs

• 10 Maart 2011 - 15:11

Thijs:

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar! Had ook echt niet anders verwacht!.. :)

Geniet van je leventje daar!.. Het is voorbij voordat je 't door hebt!
    (geloof me ik kan het weten! ;) )

• 10 Maart 2011 - 17:45

Will:

Heuj!
    Mooie foto's man! Kannie wachten!;)
    Heb er zin iiiiin!
    Fijn weekend,