Appartement ingetrokken - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Trijnette Zuidema - WaarBenJij.nu Appartement ingetrokken - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Trijnette Zuidema - WaarBenJij.nu

Appartement ingetrokken

Door: trijnetteindublin

Blijf op de hoogte en volg Trijnette

28 Januari 2011 | Ierland, Dublin

Zo daar was ik weer. Ja u leest het goed we zijn eindelijk ons appartement ingetrokken. Lang naar uitgekeken maar gelukkig is het nu zover. Gewoon een eigen plek van waaruit je nu je eigen ritme kan gaan krijgen. Want ja de Ieren hier hebben een heel ander ritme dan dat wij gewend zijn. Elke avond rond 20.00 gaan ze de kroeg in tot een uur of 0.00, en de volgende dag weer vrolijk aan het werk. Maar ze drinken er niet minder om ;) Verder zijn ze allemaal heel relaxed en heel aardig. Te laat komen, is geen probleem. Maar ik zal even bij het begin beginnen anders vertel ik alles door elkaar en begrijpt niemand er meer wat van.

Woensdag zijn we voor het eerst naar school geweest. Het was vlakbij het hostel dus konden rustig aan beginnen. We kregen ENORM veel informatie over ons heen. Hoe alles op school geregeld is. Hoe het zit met reizen in Ierland, sporten, eten en wat details hoe het op school gaat. Het omschakelen naar het engels was even lastig, maar het is te volgen alleen het kost wat meer energie. Na dit 3 uur te hebben aangehoord hadden we even een lunch pauze. Om gezellig kennis te maken etc etc. Nou ik dacht ik zie het op school allemaal wel, dus wij waren ook snel vertrokken ;) Om 14.00uur hadden we nog een Engelse toets. Ze gaan op deze manier je niveau meten en dan word je in een groepje ingedeeld naar jou niveau. Ben benieuwd... komende maandag krijgen we uitslag en dit vak ga ik dan ook volgen als extra vak. Tja, ben hier nu natuurlijk niet voor niks! Ook konden we ons opgeven voor voetbal. Hinke en ik hebben ons opgegeven. DUS JA DAMES VAN LEO MIJN CONDITIE BLIJFT OP PEIL. ;)

Donderdag konden we het hostel eindelijk verlaten. Onderweg naar het appartement ole. De makelaar zou er ook om half 12 zijn, maar zoals we al hadden gehoord. Hij neemt de tijd! Hij is uiteindelijk helemaal niet komen opdagen... beetje jammer! Gebeld, gesmst geen reactie!! Dan maar naar school, voor een studentenkaart, anders mag je geen toetsen maken. Zo alles geregeld, boodschappen doen en weer naar het appartement. Was de makelaar ook in het huis ( wel op de gang hoor ;) ) hij zou om 18.00 langs komen. In orde! ;) ( Ja Eduard ik moet nu heel erg lachen... )
Wij wederom wachten, ondertussen lekker eten maken. En ja daar was hij weer.. aardige gast, erggg relaxed en alles is geregeld! Hij zou de volgende dag weer langskomen om even wat huur te innen. CATCHING! Dat was dus vandaag! Vandaag dus ook even naar school geweest om te kijken hoelaat we eigenlijk heen moeten komende maandag ( dat is toch waar we uiteindelijk voor komen. ) Maandag 9.00 uur beginnen de lessen. We moeten nog een exact vakkenpakket samen stellen, maar dat komt goed.

Naar aanleiding van ons nieuwe aanwinst; het appartement. Zijn we gisteren ook nog even een drankje wezen doen in Temple Bar. Erg gezellig, lekkere Guiness en mooi Ierse live muziek. Echt bijzonder, in Nederland kennen we dat eigenlijk helemaal niet en hier is dat normaal elke avond van de week!

Verder volgen Hinke en ik volop Goede Tijden Slechte Tijden.. de internetverbinding in het appartement is wat sneller dus doen er nu gelukkig ook maar zo'n 20 minuten over. In tegenstelling tot in het hostel, daar duurder het soms wel 1,5 uur voordat we één aflevering hadden gezien.

Ooh ja Hinke is mijn studiegenootje. Ze houdt ook alles bij, dus misschien ben ik soms wat vergeten en is het ook leuk om haar verhalen erbij te lezen. Even van de andere kant. www.dublinhinke.waarbenjij.nu

Jaaa de foto's! Jullie zitten natuurlijk allemaal in spanning te wachten hoe het er hier allemaal uit ziet. Vanaf nu zal ik foto's plaatsen die via de volgende link te vinden zijn:

http://picasaweb.google.com/trijnette89

Hier zal ik dus foto's gaan plaatsen van alles wat ik nog zal zien hier.

Sommige mensen vroegen ook al het adres van het appartement. Dat is het volgende:

Parnell Square West 52
Apt. 1
Dublin 1
Dublin, Ireland

Dit is natuurlijk wel een hint ;)

Ik zal zo eens gaan afsluiten, zal mijn tas eens gaan pakken want we gaan morgen voor een nachtje naar een andere stad. Cork, een stadje riching het zuiden. Nog even wat muziekjes downloaden want we moeten daarvoor wel 3uur met de trein. 8.00 moeten we van huis en zondagavond komen we weer terug. Dan kunnen we ons gaan opmaken voor de eerste schoolweek!

Tot later!

  • 28 Januari 2011 - 22:53

    Eduard:

    Hartstikke leuk Beppie! Leuk verhaal + foto's. Ik zeg: in orde! xXx

  • 29 Januari 2011 - 08:40

    Janita:

    Heeey meis,

    Leuk om zoow even wat te lezen:)
    Ik hou je in de gaten;) hihi....
    Enne.........geniet van alles!!!
    En het belangrijkste: HAVE FUN!!!

    Liefs Janiet

  • 29 Januari 2011 - 09:21

    Mam.:

    ,lieverd,we mailen gauw weer.
    veel plezier.doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

  • 29 Januari 2011 - 12:54

    Vader:

    Hallo lieve meid,
    Mooi verhaal geschreven.
    Ook mooie foto,s.
    Het hoort dat jij het goed naar de zin hebt. Daar ben ik blij mee.
    Ik maak nog een mail over mijn afscheid bij de zaak.
    Krijg net telefoon ,dat de stoel en de bank as dinsdag komen.
    Groetjes van pap.
    Ook de groeten aan Ronald en Hinke.
    Doei!!!! super doei1111

  • 30 Januari 2011 - 17:01

    Hilda:

    He Laivert

    Ik heb je verhaaltje weer gelezen :)
    en ben blij je te zien op de foto's en ziet er allemaal erg leuk en gezellig uit!!!

    Kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Trijnette

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 16879

Voorgaande reizen:

17 November 2014 - 25 Juni 2015

Backpacking around the world

22 Januari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Dublin

Landen bezocht: